Konkurencja firm pozabankowych

W każdym segmencie rynkowej rywalizacji duża ilość firm oferujących te same lub podobne produkty wzmaga konkurencję. Ten sam mechanizm dotyczy rynku finansowego i i firm pozabankowych. Musi jednak zaistnieć wiele bardzo różnych czynników i mechanizmów, aby mogło dojść do takiej sytuacji. Dzięki temu jakość ich usług znacznie się poprawiła.

Prawo i konkurencja firm pozabankowych

Poprawienie się jakości usług firm pozabankowych jest spowodowana dwoma czynnikami. Po pierwsza wprowadzona niedawno ustawa antylichwiarska zaczęła dokładniej regulować wysokość pobieranych odsetek a także wysokość kar za opóźnienia spłaty. Kolejną kwestią jest bardzo obszerny rynek, w którym obecnie funkcjonuje około 400 firm pozabankowych. Wzrost rywalizacji pomiędzy podmiotami rynkowymi o tego samego klienta w linii prostej przekłada się albo na spadek ceny, albo na wzrost jakości produktu czy usługi, a w niektórych przypadkach nawet na jednoczesny wzrost jakości i spadek ceny. Coraz częściej spotykamy oferty pożyczek pozabankowych na kwoty do kilkudziesięciu złotych, które można spłacić nawet 60 dni od podpisania umowy. Coraz więcej parabanków oferuje również specjalny produkt, jakim jest pierwsza pożyczka za darmo, by przyciągnąć nowych klientów.

Opinia klientów na temat firm pozabankowych

Klienci poszukujący pożyczki coraz częściej zaglądają do internetu mając świadomość, że powstaje wiele firm, które mają kapitał, ale nie chcą inwestować go w mozolne budowanie sieci regionalnych punktów handlowych. Wystarczy im reklama pożyczki przez internet i przygotowanie sprawnej aplikacji mobilnej wraz ze stroną internetową, która będzie w stanie obsłużyć całe zainteresowanie takim kredytem. Przekonywanie klientów do tego, że dana oferta jest lepsza od konkurencyjnych propozycji wcale nie jest łatwe, ponieważ klient jest dzisiaj racjonalny i świadomy – potrafi szybko i umiejętnie porównać ze sobą różne firmy i produkty, więc dość szybko wie, które szybkie pożyczki są przy okazji dość tanie. Wiele osób korzysta także z takich informacji jak opinie innych klientów na temat danej firmy, czy też sprawdzają ranking parabanków, by sprawdzić czy warto z niego korzystać. Nie jest łatwo manipulować przekazem reklamowym ani handlowym, gdyż w świecie kredytów naocznie bardzo szybko sprawdzić można, ile będzie kosztował dany kredyt w konkretnym przypadku. Walka o klienta najskuteczniej wygrywana jest więc poprzez obniżenie oprocentowania takiej pożyczki albo poprzez odroczenie terminu dokonania pierwszej płatności przez klienta od miesiąca do nawet trzech.